Poljoprvredno šumarska škola Vinkovci, H. D. Genschera 16, 32100 Vinkovci, Croatia
+385 32 306 292, ps.skola.vinkovci@gmail.com
Person who attends TCA: Rejhana Nuhanović Tadijan
General description: Secondary School of Agriculture and Forestry Vinkovci educates 495 students aged 15 – 19 in 3 and 4 year long educational programmes in 28 classes. Educational programmes/professions it educates are agrotechnician, agriculture technician phytopharmacist, forestry technician, florist, farmer, baker, butcher, agriculture machinery mechanic, and also students with development disabilities (in programmes gardner and butcher). There are 82 employees, 52 of which are teaching staff. The school was nominated Regional Centre of Competence in 2018 and has also been an eco – school since 2007. It has its own land (52 ha), demonstration garden (1/2 ha) for horticulture, production of flowers, vegetables, fruits and forestry, and also an orchard (2,5 ha). There is also a mechanic workshop for maintenance of the school’s machinery and practical training. Theoretical part is performed in the classrooms and practical training in practicums, school demonstration garden, polygon and with contracted partners and employers. Students work in students’ cooperative “Agro” vwhere they produce, pack and sell apple crisps, apple vinegar, aronia tea etc. The school also has a programme for adult education.
Purpose of the entity: to provide conditions for acquiring secondary education through practical experience and direct transfer of knowledge and skills in the field of agriculture, food and forestry for students and adults
Main activities: education based on modern innovative programmes, harmonized with the requirements of the labor market, through regular secondary education, lifelong education of adults and people with development disabilities.
Activities related to internationalisation: Currently Erasmus+ KA102 project AgroEurope; recently approved KA101 project Stepping Stone to a Modern School, and a pending KA2 project, waiting for approval (as partners).
Motivation for attending the TCA: Gaining more theoretical and practical knowledge and expertise on creating internationalisation strategy of the organisation and its implementation in order to cover more channels and participants. The main goal is to provide the students with the opportunity to gain 21st century skills in order to be more competitive on the labour market and to apply skills and experiences gained abroad in their own work. Another goal is to give teachers the opportunity to attend professional trainings and job shadowing abroad and transfer the best practices and modern technology to our institution.
U organizaciji španjolske Agencije za internacionalizaciju obrazovanja SEPIE i hrvatske Agencije za mobilnost i programe EU AMPEU održana je aktivnost transnacionalne suradnje (TCA) pod nazivom Beyond Mobility: Internationalistion Strategies for VET institutions u razdoblju od 10. – 13. lipnja 2019. u mjestu San Cristobal de La Laguna, Tenerife, Španjolska. Na javni poziv AMPEU za sudjelovanje prijavila sam se u svojstvu koordinatorica za Erasmus+ projekte, te mi je odobreno sudjelovanje uz sufinanciranje AMPEU i SEPIE. Želja za sudjelovanjem potaknuta je samom temom aktivnosti, budući da je našoj školi neophodan dobra strategija internacionalizacije kako bi se dalje razvijala u tom smjeru.
Na aktivnosti je sudjelovalo tridesetak sudionika iz šest europskih država – Španjolske, Švedske, Rumunjske, Mađarske, Letonije i Hrvatske, svi predstavnici strukovnih škola, konzorcija strukovnih škola ili lokalnih tijela zaduženih za internacionalizaciju. TCA je bio organiziran kroz posjet tri strukovne škole koje dugi niz godina provode Erasmus+ projekte i imaju bogato iskustvo u tome, te mogu pružiti primjer dobre prakse, i kroz radionice o razvoju strategija internacionalizacije u vlastitim ustanovama. Radionice su bila organizirane kao rad u skupinama, koje su bile sastavljene od sudionika različitih profila iz različitih država, koji svojim idejama i iskustvom pridonose raspravi o danoj podtemi, te zajednički stvaraju plan. Nakon rada u skupinama, svi su izlagali svoje ideje i dolazili do zajedničkih zaključaka. Sve radionice vodila je i moderirala gđa. Carmen Runio Armendariz, predsjednica za internacionalizaciju sa sveučilišta Universidad de La laguna.
Na dan sastanka održana je radionica upoznavanja sudionika i neformalna večera dobrodošlice u hotelu gdje smo bili smješteni, Laguna Nivaria.
Prvoga radnoga dana posjetili smo školu César Manrique u Santa Cruz de Tenerife koja obrazuje 2100 učenika na ISCED razinama 3 i 5 te godinama uspješno provode razne Erasmus+ projekte, i kao organizacija pošiljatelj i primatelj. Predstavnici škole izdvojili su prednosti KA1 mobilnosti koje su se pokazale za učenike, tvrtke, društvo i same strukovne organizacije i osoblje. Također, pokazali su svoju strategiju internacionalizacije, način kako pronalaze partnere, različite načine financiranja svojih ciljeva itd. Naglasak je bio ne isključivo na mobilnostima kao jedinom cilju, nego i na ostalim načinima rada koji pridonose internacionalizaciji. Lokalni puhački sastav održao je kratki glazbeni koncert i uveo nas u radni dio u dobrom raspoloženju.
Nakon upoznavanja sa školom, uslijedilo je i predstavljanje pojedinačnih sudionika, koji su ukratko opisali svoje institucije i motivaciju za sudjelovanje u TCA. Već smo tu mogli uočiti potencijalne partnere za buduću suradnju s obzirom na područje interesa njihove institucije.
Radionički dio uslijedio je nakon pauze za kavu i nastavio se sve do 17:00. Tijekom njega radili smo u grupama od po 5-6 sudionika, upoznajući se s pojmovima kao što su radno okružje (operating environment), misija, vizija, ključne vještine i vrijednosti. Nakon što smo jasno definirali svi od pojmova, svaka grupa je prvo stvarala svoje ideje koje smo potom zajednički dijelili sa svima, prokomentirali i izdvojili najbitnije. Shvatili smo da nas većina dijeli slične izazove kao što su postojanje kvalitetnih i predanih timova i institucijama, kao jedan od preduvjeta razvoja i provođenja uspješnog plana internacionalizacije, podrška lokalne uprave, potrebe tržišta rada i (ne)usklađenost stečenih vještina s onima koje su potrebne na globalnom i lokalnom tržištu rada i sl.
Idući dan na redu je bila škola Las Indias, koja nas je oduševila svojom opremljenošću i predanošću internacionalizaciji i projektima koje provodi. Jedan od najupečatljivijih bio je KA2 projekt Three C (Creating Competences for Circular Economy) o recikliranju i ponovnom korištenju prirodnih resursa. Las Indias je škola koja obrazuje 500 učenika ISCED razine 3 i 4 u području odjeće i izgleda, ima brojne tvrtke partnere diljem Europe, uključujući i bivše učenike koji sada pružaju radna mjesta za obavljanje praktične nastave u vlastitim tvrtkama u inozemstvu.
Nakon obilaska škole ponovno smo radili u skupinama i to na temama internacionalizacije kod kuće, kao jednog od ključnih stupova internacionalizacije, budući da uključuje i ostale dionike, a ne samo one koji odlaze na mobilnosti. Na taj način se i postiže kvalitetan sveobuhvatan plan internacionalizacije institucije koji nije samo mobilnost nego više od toga. Svaki od sudionika podijelio je jednu ideju kako se može ostvariti internacionalizacija kod kuće, tako da smo do kraja imali 30 ideja koje se mogu primijeniti, ovisno o organizaciji. Neke od ideja bile su primanje učenika i osoblja na mobilnosti, organiziranje EU sajmova, eTwinning projekti, međunarodna natjecanja, gastro događanja, gosti predavači itd.
Nakon pauze imali smo vrijeme za aktivno umrežavanje. Naime, prije dolaska svaki je sudionik popunio i poslao obrazac o sebi, svojoj instituciji, misiji, ciljevima dolska na TCA i područjima od interesa za suradnju, popraćeno fotografijama institucije. Ti su obrasci bili prikazani na zidu, te su svi imali priliku pronaći konkretnog partnera koji ih zanima i podijeliti kontakt podatke za daljnju suradnju.
Druga tema, nakon ručka, bila je postavljanje ciljeva institucija, a koji povezuju misiju i viziju, te kako ti ciljevi trebaju biti oblikovani (realistični, s očekivanim proizvodom/ishodom, mjerljivi, u određenom vremenskom roku itd.). Svaka skupina je postavila 1-3 cilja za svoju instituciju, te smo potom izrađivali akcijski plan od po 3 koraka za svaki cilj – koje točno korake ćemo poduzeti i kada kako bi ostvarili te ciljeve. Pri tome je važna i evaluacija i alternativni načini ostvarivanja postavljenih ciljeva. Neke od predloženih akcija, ovisno o postavljenom cilju, bile su direktna suradnja s lokalnim i internacionalnim tvrtkama kako bi se utvrdile njihove potrebe, prilagodba nastavnih kurikuluma, obuka nastavnika, kreiranje timova, pronalaženje partnera za KA2 projekte, uključivanje CLIL-a itd.
Nakon radnog dana organiziran je vođeni obilazak La Lagune, mjesta UNESCO svjetske baštine, te zajednička oproštajna večera.
Posljednjeg dana posjetili smo školu Los Gladiolos i upoznali se s njezinim načinom sudjelovanja u Erasmus+ projektima. Također, predstavili su nam i eTwinning projekte u kojima sudjeluju, te sve dobrobiti takve suradnje koja vrlo često postane i KA1 ili KA2 suradnja.
Imali smo i završno izlaganje moderatorice u kojemu smo se podsjetili svega što smo naučili tijekom tri dana, a nakon toga je svaki sudionik iznio svoje utiske o aktivnosti, što je novoga naučio, te koje će konkretne stvari moći primijeniti u svojoj matičnoj organizaciji.
Cjelokupnu aktivnost transnacionalne suradnje ocijenila bih izvrsno organiziranom i korisnom za daljnji razvoj ustanove u smjeru internacionalizacije. U konstruktivnoj razmjeni iskustava dobili smo mnoštvo novih ideja, vidjeli uspješne primjere strukovnih škola u području internacionalizacije, dobili informacije o glavnim smjernicama o kojima trebamo voditi računa prilikom izrade plana internacionalizacije u punom obimu, ne ograničavajući se isključivo na mobilnosti, proširili smo svoju mrežu međunarodnih kontakata te razvili mogućnosti za daljnju suradnju s osobama sličnog profila, i sa idejama i željom za podizanje internacionalizacije ustanove na novu, višu razinu.
Rejhana Nuhanović Tadijan, prof. savjetnik, koordinator Erasmus+ programa
TCA-Beyond mobility Summary.pdf
TCA Canarias guia (1).pdf
TCA - Beyond mobility pdf.pdf
Ukupno: 780367
Ovaj mjesec: 10820
Ovaj tjedan: 2978
Danas: 299
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |