2022-12-05 12:52:51

Mini projekt: Matematički Dan škole: NOVAC I INFLACIJA

U sklopu mini projekta Novac i Inflacija, provedenog tijekom mjeseca studenoga ove godine u Poljoprivredno šumarskoj školi Vinkovci, učenici Agro STEM grupe, učenici zainteresirani za dodatni rad iz matematike pod vodstvom profesorica matematike A. Karaban, S. Nikolić, Z. Vidaković te profesorice prehrambene tehnologije S. Jakovljević kao i profesorice stručnih predmeta u programu cvjećar M. Gadanac, istražili su što je novac (vrijednost, uloga), povijest hrvatskoga novca, što je Inflacija i hrvatsku valutu kuna koja odbrojava dane do svoga odlaska u povijest.

Klikom na "više" pročitajte opširnije.

Novac je tijekom ljudske povijesti mijenjao svoj oblik, od robnoga novca, metalnih kovanica i papirnatih novčanica, sve do danas kada koristimo gotovinu (efektivni novac), bankarski novac (depozitni novac koji se nalazi u bankama na tekućim i žiroračunima)  i elektronički novac (koji možete elektroničkim putem prenijeti s jednoga računa na drugi), ali bit novca je ostala ista. No, na žalost  vrijednost novca se mijenja.

U sklopu mini projekta Novac i Inflacija, provedenog tijekom mjeseca studenoga ove godine u Poljoprivredno šumarskoj školi Vinkovci, učenici Agro STEM grupe, učenici zainteresirani za dodatni rad iz matematike pod vodstvom profesorica matematike A. Karaban, S. Nikolić, Z. Vidaković te profesorice prehrambene tehnologije S. Jakovljević kao i profesorice stručnih predmeta u programu cvjećar M. Gadanac, istražili su što je novac (vrijednost, uloga), povijest hrvatskoga novca, što je Inflacija i hrvatsku valutu kuna koja odbrojava dane do svoga odlaska u povijest.

 Učenici su rezultate svojih istraživanja prikazali izložbom u holu škole te osmislili zanimljive kvizove, u digitalnom alatu Learning Apps, iz područja povijesti hrvatskoga novca i inflacije, lako dostupne  preko QR kodova.

Tijekom dana, radionicu „Novac i inflacija“, vodile su profesorice A. Karaban i Z. Vidaković u kojoj su sudjelovali učenici zainteresirani za dodatni rad iz matematike 1. e, 3. a, 3. j i 4. e razreda. Učenici su rješavali problemske zadatke iz područja robne razmjene te su istražili kolika je stopa inflacije utjecala na kupovnu moć namirnica potrebnih za praktični rad učenika pekarskoga smjera i materijala za aranžiranje tijekom jedne godine.

Učenici su izračunali trenutno visoku stopu inflacije i za koliko se posto smanjila kupovna moć novca.
Tako su, na zabavan i poučan način, došli do stvarnih životnih okolnosti u kojima novac gubi na realnoj vrijednosti u uvjetima inflacije.

Zaključili su da moraju planirati, štedjeti i nadati se dobroj budućnosti i niskoj inflaciji.

Svrha je projekta razvijati učenikove matematičke, digitalne i poduzetničke kompetencije.



Organizatorica mini projekta:  

Anita Karaban, prof. matematike i fizike, prof. savjetnica

 

Matematički dan škole: NOVAC I INFLACIJA

POVIJEST HRVATSKOGA NOVCA

INFLACIJA

 NOVAC 

KVIZ- POVIJEST HRVATSKOGA NOVCA

KVIZ-INFLACIJA

MATEMATIČKI DAN ŠKOLE

 NOVAC I INFLACIJA


Poljoprivredno šumarska škola Vinkovci